Generelle spørgsmål

Hvordan dækker forsikringen?

Hos Techno Forsikring får du altid den lovpligtige ansvarsforsikring samt en kaskoforsikring. Derudover inkluderes altid dækforsikring, fejltankningsdækning og nøgledækning, som dækkes uden betaling af selvrisiko. Som tilvalgsdækning tilbydes vejhjælp til en pris der er blandt markedets laveste.

Produktinfo (IPID)

 

Dine fordele

  • Ingen stigning efter første skade
  • Hurtig elitebilist
  • Ingen HK- eller KM-begrænsning
  • Ingen præmiestigning uanset postnummer
  • Med og uden trækkrog
  • Fastmonteret ekstraudstyr meddækket (når det er indeholdt i summen)
  • Loyalitetsdækninger
    • Nøgledækning
    • Fejltankningsdækning
    • Dækforsikring

Loyalitetsdækninger:

  • Nøgledækning:
    • Forsikringen dækker, hvis dine bilnøgler bliver stjålet, eller du taber dem.
    • Forsikringen dækker med op til 4.000,- kr. pr. skade og max to skader om året.
  • Fejltankningsdækning:
    • Forsikringen dækker, hvis du ved et uheld får hældt forkert brændstof på din bil. Forsikringen dækker f.eks. bugsering, erstatningskøretøj, tømning samt bortskaffelse af det forkerte brændstof.
    • Forsikringen dækker med op til 6.000,- kr. pr. år uanset antallet af skader.
  • Dækforsikring:
    • Forsikringen dækker punktering, udposning på dækket som følge af påkørsel eller slag, eksplosion osv. Forsikringen dækker bilens dæk indtil de er to år gamle, og den dækker både sommer- og vinterdæk.
    • Forsikringen dækker med op til 2.000,- kr. inkl. moms pr. skade.
    • Forsikringen dækker max en skade pr. år.

Hvordan får jeg et grønt og/eller rødt kort?

Det røde og-/eller grønne kort kan hentes på https://www.kfforsikring.dk/privat/bil-og-transport/roedt-og-groent-kort-til-bil eller på MitKF: https://www.kfforsikring.dk/mitkf/login/

Hvilket selskab skal jeg vælge ved ind-/omregistrering af bilen?

Hos Techno Forsikring samarbejder vi med Købstædernes Forsikring. Når du køber ny bil skal denne derfor indregistreres som forsikret her hos Købstædernes Forsikring. Det anbefales, at du inden ind-/omregistrering har bestilt et tilbud på https://www.technoforsikring.dk/bestil-tilbud-privat/, så du er bekendt med prisen på din bilforsikring.

Jeg har ind-/omregistreret min bil til Købstædernes Forsikring - hvad nu?

Har du modtaget et tilbud fra os, skal du sørge for at udfylde og sende det fremsendte indtegningsbilag til os. Har du fået tilbuddet gennem en bilforhandler, skal du sørge for, at denne indsender begæring til os.

Hvordan accepterer jeg tilbuddet?

Når du modtager et tilbud fra os, modtager du samtidig indtegningsbilag. Disse skal udfyldes og sendes retur til os – enten via post eller mail.

Hvordan opsiger jeg min bilforsikring?

Sælger du din bil, vil forsikringen automatisk ophøre så snart, den nye ejer omregistrerer bilen til eget navn. Herefter vil et evt. tilgodehavende tilbagebetales til forsikringstagers NEMkonto.

Skal bilens forsikring flyttes til andet selskab, skal dit nye selskab tage kontakt til os og sende en opsigelse – der vil være et opsigelsesgebyr på 640 kr., såfremt forsikringen opsiges inden for det første år.

Hvilke krav skal jeg opfylde for at få Techno Forsikring?

Som kunde hos os, skal du minimum være fyldt 21 år samt have haft kørekort de seneste 3 år. Derudover må bilen, du ønsker forsikret, ikke være ældre end 15 år fra 1. indregistreringsdato. Det er ikke et krav, at du har haft bil i eget navn tidligere for at kunne få bilforsikring hos os.

Hvordan får jeg vejhjælp på min bil?

Du kan, når du opretter din forsikring hos os, tilvælge vejhjælp. Du har altid mulighed for at kontakte os, såfremt du senere ønsker vejhjælp på din bil. Der vil være en karenstid på en uge, hvis du senere beslutter at tilvælge vejhjælp til din forsikring.

Hvor kan jeg finde oplysninger om min bilforsikringspolice?

Når du er kunde hos os, fremsender vi din police pr. post. Har du mistet din police kan du finde oplysninger om din bilforsikring ved at gå ind på MitKF via følgende link: https://www.kfforsikring.dk/mitkf/login/

Må jeg låne min bil ud til andre?

Du kan til enhver tid låne din bil til andre, uden det har betydning for dækningen af din bil i tilfælde af skade.

Tilbyder I samlerabat?

Hos Techno Forsikring har du ikke mulighed for samlerabat. Vi tilbyder i stedet faste lave priser med en bred dækning. Det betyder også, at du hos os ikke har mulighed for at ændre på selvrisiko og præmie.

Spørgsmål om skader

Må jeg stille min bil på værksted, før jeg har indsendt en skadeanmeldelse?

Er du kaskoforsikret hos os, kan du til enhver tid stille køretøjet på værksted. Husk i den forbindelse at informere værkstedet om, at de skal kontakte Taksatorringen for at opgøre skaden inden reparationen starter.

Skal jeg også anmelde skader, hvor der er en modpart, der er ansvarlig?

Når du er kaskoforsikret hos os, behandler vi skaden og retter efterfølgende krav til modpartens ansvarsforsikring.

Der er kun sket skade på modpartens køretøj, skal jeg også anmelde det?

Alle skader skal anmeldes til os – også selvom der kun er sket skade på modparten køretøj.

Hvordan er jeg dækket, hvis jeg har vejhjælp?

Som noget nyt kan du tilkøbe vejhjælp som en del af din forsikring. Dette er et tilkøb, som tilbydes til alle nye og eksisterende kunder. Med vejhjælp er du dækket i Danmark, undtagen Færøerne og Grønland. Desuden gælder din vejhjælpsdækning i de, på følgende oversigt, nævne lande i Europa: https://www.sos.eu/da/roedt-kort/.

Skulle uheldet være ude, kan du kontakte SOS Dansk Autohjælp på tlf. 70108090

Dækker I stenslag og / eller glasskader?

Både ja og nej. Techno Forsikring dækker stenslag og glasskader på samme vilkår som alle andre skadestyper. Dvs. at der opkræves selvrisiko, såfremt man ønsker at benytte sig af denne dækning. Vi tilbyder desværre ikke udvidet glas- og stenslagsdækning.

Spørgsmål om betaling

Hvordan opkræves forsikringspræmien?

Forsikringen er forudbetalt og opkræves på enten månedlig eller årlig basis. Ønsker du månedlig betaling, skal du tilmeldes Betalingsservice.

Hvordan tilmelder jeg min regning Betalingsservice?

Du kan tilmelde dine regninger Betalingsservice på MitKF eller via oplysningerne, som fremgår af dit indbetalingskort. Hvis du ønsker, vi skal tilmelde dine regninger til Betalingsservice for dig, kan du kontakte os pr. mail eller tlf.

Hvorfor opkræves jeg et højere beløb/to måneders præmie første gang?

Når vi modtager bankoplysninger på og opretter en Betalingsserviceaftale, vil denne først træde i kraft fra efterfølgende måned, derfor sker det ofte at vi trækker for mere end én måneds præmie første gang.